Cíle naší MŠ
Je dítě tolerantní, empatické, vstřícné, komunikativní a laskavé, které disponuje veškerými potřebnými dovednostmi a vědomostmi, jež bude umět aplikovat v dalším vzdělávacím procesu a svém budoucím životě.
Předškolní výchova je legitimní a právoplatnou součástí vzdělávacího procesu. Profesionálním přístupem a kvalitní prací budeme směřovat k vytváření a hledání nových kreativních postupů, směřujících k rozvoji dítěte po stránce tělesné i duševní; k získání maximálního rozhledu; ke kvalitnímu společenskému zařazení; k orientaci v kolektivu, ale i v okolí.
- naším cílem je, aby děti odcházely do základní školy se schopnostmi a chutí do vzdělávání se, aby byly schopné se plnohodnotně, sebejistě a sebevědomě zapojit do společnosti a uplatnit své vědomosti, jež budou umět aplikovat v dalším životě a byly si vědomy vlastní společenské hodnoty
- pro děti budeme vytvářet příznivé, bezpečné sociální klima, ve kterém panuje vzájemná důvěra mezi dospělými (zaměstnanci MŠ) a dětmi
- respekt k potřebám a individualitě každého dítěte bude samozřejmostí
- řídit se principem partnerství - vede dítě k samostatnosti, k aktivnímu přístupu k činnostem, k vlastnímu hodnocení a sebehodnocení, dává dítěti možnost k vyjadřování se k okolnímu dění
- rozvíjet osobnost dítěte - připravit jej na to, aby se projevovalo, jako svébytná, samostatná bytost, které zabezpečujeme zdravý a harmonický fyzický a psychický vývoj
- naučit děti získané vědomosti a dovednosti aplikovat v životě (ve školce, v rodině a v jiných prostředích) - tyto využívat nejen v současném, ale i v budoucím životě; učit děti žít v souladu s přírodou a životním prostředím, kterého jsme součástí, stejně tak žít v souladu s lidmi kolem nás
- zajistit dětem prostředí s dostatkem mnohostranných a přiměřených podnětů k jejich aktivnímu rozvoji a učení
- užívat aktivních metod předškolního vzdělávání při rozvíjení jednotlivých klíčových kompetencí (k učení, k řešení problémů, komunikativní, sociální, občanské)
- dodržovat a respektovat psychohygienu s větším důrazem na přístupy, metody a formy práce adekvátním přirozeným potřebám dětí předškolního věku (spontánní hra, spontánní pohyb, prožitkové učení, dodržování řádu a uspořádání života a dne v mateřské škole, pro uspokojování psychických potřeb dětí, ale i zaměstnanců MŠ)
- zaměstnanci budou vedeni k tomu, aby byli vzorem svým prosociálním, zdraví prospěšným chováním i vystupováním; k promyšlenosti v jednání a otevřenosti při kontaktu a konzultacích s rodiči; k volbě specifických, účinných metod práce
- nenásilnou formou a přesto soustavně zapojovat rodiče do spolupráce s MŠ tak, aby se spolu s pedagogy vzájemně podíleli a stali součástí předškolního vzdělávání svých dětí a nebyli jen pouhými pozorovateli