O školce
Mateřská škola "V Zeleni" je pojmenována podle umístění přímo uprostřed krásné zelené zahrady čtvrti Střekov, v jedné z lokalit města Ústí nad Labem. Je obklopena rodinnými vilkami, leží mimo frekventované silniční komunikace, v blízkosti jedné z dominant města - gotického hradu Střekova.
Budova, která byla vystavěna ve 40. letech minulého století prošla v roce 2014 kompletní rekonstrukcí interiérů a exteriérů, tak aby splňovala veškeré požadavky na kvalitní předškolní výchovu a vzdělávání.
Školka je dvoutřídní s celkovou kapacitou 49 dětí. Děti jsou rozděleny do tříd dle věku. Komorní ráz MŠ nám umožňuje vytvořit rodiný styl prostředí, který je dětem blízký. Tím je umožněno trávit čas, prožívat
a sdílet zážitky, účastnit se akcí a jiné společně se všemi dětmi a zaměstnanci MŠ.
Na co se těšíme
- na různé zajímavé společné akce dětí, rodičů i pedagogů v naší MŠ
- na výlety do divadel,muzeí, různých farem, zoologických zahrad, zajímavých míst apod.
- na společné zážitky
- projekty MŠ
na spolupráci
- s divadly pro děti
- se zajímavými lidmi
- s Domem dětí a mládeže a ZDVPP v Ústí nad Labem
- se Základní školou Karla IV. 1024/19, Ústí nad Labem
- s policií ČR - preventisté, psovodi
- se záchrannými složkami - Zdravotnická záchranná služba Ústeckého kraje , HZS Ústeckého kraje, SDH Střekov
- s preventisty zdraví - denstisty, praktickými lékaři, výživovou poradkyní, ústeckými sportovci
- ... ale především na společnou práci, zážitky a radosti s vašimi dětmi
Cíle naší MŠ
Je dítě tolerantní, empatické, vstřícné, komunikativní a laskavé, které disponuje veškerými potřebnými dovednostmi a vědomostmi, jež bude umět aplikovat v dalším vzdělávacím procesu a svém budoucím životě.
Předškolní výchova je legitimní a právoplatnou součástí vzdělávacího procesu. Profesionálním přístupem a kvalitní prací budeme směřovat k vytváření a hledání nových kreativních postupů, směřujících k rozvoji dítěte po stránce tělesné i duševní; k získání maximálního rozhledu; ke kvalitnímu společenskému zařazení; k orientaci v kolektivu, ale i v okolí.
- naším cílem je, aby děti odcházely do základní školy se schopnostmi a chutí do vzdělávání se, aby byly schopné se plnohodnotně, sebejistě a sebevědomě zapojit do společnosti a uplatnit své vědomosti, jež budou umět aplikovat v dalším životě a byly si vědomy vlastní společenské hodnoty
- pro děti budeme vytvářet příznivé, bezpečné sociální klima, ve kterém panuje vzájemná důvěra mezi dospělými (zaměstnanci MŠ) a dětmi
- respekt k potřebám a individualitě každého dítěte bude samozřejmostí
- řídit se principem partnerství - vede dítě k samostatnosti, k aktivnímu přístupu k činnostem, k vlastnímu hodnocení a sebehodnocení, dává dítěti možnost k vyjadřování se k okolnímu dění
- rozvíjet osobnost dítěte - připravit jej na to, aby se projevovalo, jako svébytná, samostatná bytost, které zabezpečujeme zdravý a harmonický fyzický a psychický vývoj
- naučit děti získané vědomosti a dovednosti aplikovat v životě (ve školce, v rodině a v jiných prostředích) - tyto využívat nejen v současném, ale i v budoucím životě; učit děti žít v souladu s přírodou a životním prostředím, kterého jsme součástí, stejně tak žít v souladu s lidmi kolem nás
- zajistit dětem prostředí s dostatkem mnohostranných a přiměřených podnětů k jejich aktivnímu rozvoji a učení
- užívat aktivních metod předškolního vzdělávání při rozvíjení jednotlivých klíčových kompetencí (k učení, k řešení problémů, komunikativní, sociální, občanské)
- dodržovat a respektovat psychohygienu s větším důrazem na přístupy, metody a formy práce adekvátním přirozeným potřebám dětí předškolního věku (spontánní hra, spontánní pohyb, prožitkové učení, dodržování řádu a uspořádání života a dne v mateřské škole, pro uspokojování psychických potřeb dětí, ale i zaměstnanců MŠ)
- zaměstnanci budou vedeni k tomu, aby byli vzorem svým prosociálním, zdraví prospěšným chováním i vystupováním; k promyšlenosti v jednání a otevřenosti při kontaktu a konzultacích s rodiči; k volbě specifických, účinných metod práce
- nenásilnou formou a přesto soustavně zapojovat rodiče do spolupráce s MŠ tak, aby se spolu s pedagogy vzájemně podíleli a stali součástí předškolního vzdělávání svých dětí a nebyli jen pouhými pozorovateli